Translate

söndag 21 november 2010

Körde en trailer

Samma känsla och lika skönt varje år, när man får göra de första stegen ut över sandstranden och kliva i det salta, på jakt efter silver. 

Fluganberg och jag gjorde dessa första steg idag, lite senare på dagen än vad vi brukar och kanske mest för att reka lite inför kommande, lite längre fiskedagar.
Man skulle kunna säga att vi körde en trailer för kommande fiskedagar.
Idag handlade det mest om att få komma ut, få känna lite saltstänk och den speciella doften av förmultnande tångbälten, en doft som påminner om känslor, drömmar och förhoppningar.


Det fick bli en kort tur idag och valet föll på kända stränder.
Det tidigare dagarnas hårda vind hade överraskat många små varelser från havet, och överallt låg det spigg på land som spolats upp av vågorna.


En följare blev mitt resultat efter de få timmarnas fiske, en fisk som var påfallande lik en Regnbåge, utan att jag för den sakens skull kan säga att det var det, kanske 35-40cm uppskattningsvis men som sagt den vände och simmade ut mot djupare vatten igen.
Fluganberg tyckte sig ha känt en försiktig stöt vid en av uddarna, men mer än så blev det inte idag.
En arbetsvecka, och sen misstänker jag att jag åter står i det salta nästa helg.

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: