Translate

lördag 22 januari 2011

Flugfiskare satt på laddning

Nu kom det en sådan där igen, det kryper längs ryggen både på ett varmt och kallt sätt samtidigt.
Otåligheten gör sig påmind och längtans gissel skapar beroendeframkallande tick´s i kastarmen.
Vinterstudion i all ära, och glädjen över svenska framgångar, men jag vill bort från Tv´n, jag vill upp till jämtland, en stilla försommarkväll.
Utvadad till knäna på Harrnacken, eller varför inte lätt hukande i viden, väntandes att öringen skall stiga igen så jag kan lägga min fluga mot den plats han valt.
Jag vill ha doften av kokkaffe och myggolja.
Jag vill höra strömmens musik igen.
Jag vill sitta lutad mot trädet och se ut över sländornas dansgolv.

Men tills dess plockar jag med grejorna, binder mina flugor och ser oerhört mycket fiskefilm och läser det mesta jag kommer över.
Inte helt olikt alla andra som liksom jag, fastnat för detta fantastiskt underbara ögonblicket när fisken stiger till flugan. Två sekunders exlposion av lycka uppladdad med otaliga timmars längtan.




Denna fanns på Youtube, men hittade också en annan sida med mycket fina klipp, Flyfishingpoint.
Titta under Gallery och liksom jag, dröm er bort en stund i vintermörkret!

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Längtan¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: