Translate

torsdag 27 januari 2011

Nytt fiskeprogram till hösten 2011

Var är TV tidningen? Hmmm, fiske, William och Peter....TV4 Sport klockan 21:30.
Men när man väl sätter sig ner för att titta, ja då är det någon fotbollsmatch mellan ett lag från landet längre bort mot ett ännu längre bort.
Va!! -Inget fiske ikväll heller.
Istället får man kväll efter kväll inse att jakten efter lederknyttet på en gräsplan så långt bort att det till slut börjar bli nära igen, av spelar med namn så svåra och kommentatorerna använder smeknamn, är långt mera viktigt än att hålla utsatta programtablåer.
Man blir dömd till zappandets ädla konst istället för en skön och kul stund med två fiskeprofiler.
Naturligtvis är jakten på tittarsiffror en del, och Team Faulds/Sjödin kanske inte klingar lika starkt som en ribbträff från Messi eller Zlatan.
Men men, tråkigt är det.
Hur som helst, till hösten kommer ett nytt fiskeprogram att försöka träffa rätt i TV4 Sports programtablå.
FinaFisken, ett program som produceras av Kanalgratis.se
Vi hoppas nu att dom kommer att ha bättre tur med tider och placering och samtidigit önskar dom lycka till i produktionen.
Välkomna ut på fotbollsplanen, ehh jag menar hem till oss i TV Soffan.

Organisationen sportfiskarna söker ambassadörer i norrlands inland.
Ta chansen vet ja, ni som bor och har den möjligheten.
Jag vet att jag hade sökt om det hade gällt området jag bor i.

Övrigt då?
Ja, idag är jag kallad till möte med Hallstaviksnätverket och styrgruppen för att redogöra lite kring rapporten som vi gjort om Skeboån och dess havsöringar.
Det blir en dragning på cirka 15-20 minuter och sedan frågestund, där det skall pratas om slutsatser och förslag till fortsättning, vad skall göras? vem skall göra det? hur organiseras jobbet och hur finansieras det? är några av frågorna som skall besvaras under denna korta stund.
Jag skall göra vad jag kan för att fortsatt sälja in denna idé.



¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: