Translate

tisdag 4 januari 2011

Nytt år och nya drömmar.

Fisket i och kring jul och nyårshelgerna har varit mer av det mediala slaget.
Med något drömskt i blicken har jag suttit försjunken i favorithörnet i soffan och stirrat rakt in i 42";arn som tillsammans med dvd´n visat den ena efter den andra inspirationsboosten.
Jag har tillsammans med Westrin, Olsson, Klingberg, Faulds och avsnitt med norska Lars & Bård, varit på en mängd platser runt om i vårt vackra land, men även utanför landets gränser, på jakt efter de tre vise männen, Öring, Röding och Harr.

Jag gjorde också några tappra försök att få känslan genom TV4Sport som visat mängder med fiskeprogram nu under dessa dagar, med allt från Australien till USA.
Men jag kan bara konstatera att fiskeprogram och film kan göras på så många olika sätt.
Jag vet vad jag går igång på, och låt mig säga att det är inte långa utdragna fajter med en fiskare som använder Oh my good tvåhundra gånger till en ljudvall av skrik, skratt och porrfilmsmusik.
Stillsamt, rogivande och med en skön touch av humor, som samtidigt bygger upp samma känsla som jag själv vill åt med spö i handen är sådant som jag söker även i dvd formatet.

Skall nu till helgen äntligen få en dag ledigt från jobbet, den första under alla dessa helgdagar, och tanken är att försöka klä in soffryggen jag fått i lager på lager och ta mig ut med spö i handen och utforska isläget vid kusten. Hoppas Kung Bore delar min idé och håller sig lite lugn från sitt totala raseriutbrott han haft över vår del av landet.

Tror inte att det är någon risk för att detta läge skall uppstå dock



Lite nya bloggar jag funnit under surfandet vid datorn är:
Håll Trouten ny tillverkning av havsöringsdrag
Chasing Trout precis vad det står, jakten på öring
Team Fear no Fish Trollingfiske i Jämtlands stora sjöar


¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>





2 kommentarer:

Uffe sa...

Hej Patrik.
Skön filmsnutt från Ryssland där, påminner nog om "svängrummet" i Lagan (Halland)Axelbrett fiske. Du skriver att du vill se fiskefilm med humor och glimt i ögat. Jag följer en anna fiskebloggare också som postade en filmsnutt om ett nytt P&T vatten. Först trodde jag att det var "Bara Reklam" men det var ju vanliga grabbar med humor och fiske etikett som har vett på att göra nåt kul med det dom fångar med kameran. kolla här; http://tidansflugfiske.blogspot.com/2011/01/teaser-fran-tiveden.html

Johan sa...

Hej!
Herr Brandin har rätt Daniel & Samuel på www.dsflugfiske.se har skön humor i sina filmer. Kolla gärna på deras youtubekanal via deras hemsida. Sköna lirare!

Annars är Klingberg & Börjessons Mayfly Madness en sådan film som bygger upp spänningen tycker jag.

"Oh my good"-filmer är de värsta jag vet. Likaså de som bara står och skrattar och sliter upp fisk på fisk och kastar glåpord och skit på sina fiskepolare bredvid.

Ha det gott!