Translate

fredag 30 september 2011

Höst eller sommar?

30;e september och på väg hem från Regnbågssjön vid halv fem tiden så stod termometern på hela 21 grader varmt!! Hösten har verkligen tagit en kort paus dessa dagar, så det var bara att trotsa ryggvärken imorse och hoppa i fiskekläderna.
Fluganberg och jag var på plats redan vid sjutiden och bortsett från morgontimmarnas lite envisa vind så blev dagen helt underbar. När väl vinden la sig så smög regnbågen fram och nymfade i sig av höstens småttingar till insekter.



Fluganberg var den som lyckades bäst och kunde efter fiskets slut räkna in elva krokade bågar men bara tre som höll måttet för att hamna i frysen. Jag själv släppte mina tre men rodde stilla hem över sjön, glad att jag ändå smörjde igång mekanismen i ryggen så jag kunde vara ute denna, sommardag!
Morgondagen ser ut att bli lika fin, så det är nog bara att ta fram smöjkannan imorgon också.

.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>





Inga kommentarer: