Translate

söndag 4 september 2011

Samma sak varje år

Vad hände?
Märkte ni det?
Så otäckt tyst det blev!!
Fram till den sista augusti så var det inlägg på var och varannan blogg om sista dagarna, till och med sista timmarnas fiske vid öringströmmarna och sen, bara tyst kvar!!!
Lika otäckt påminnelse varje år om att vi vänder blad i kalendern och utan att vi knappt hann med så står det september överst.
Av alla de bloggar jag kikar in på så var nog Flugbindarn's öring den sista rapporten om egenfångad gyllengul S.trutta.
Och jag som tyckte att det var nyss som vi var iväg på årets första riktiga flugfiske, då vi besökte Tidan i våras.
Och nu, så sitter man här och river bland grejerna för planeringen inför årets sista tripp till Jämtland, denna gång Gimdalen igen och Idsjöströmmen.
Torsdag den 22;a september bär det av för fiske Fredag och Lördag.
Mina två tidigare resor till strömmen har ju varit långt bättre än vad man ens hade vågat hoppas på med toppen i år då med personligt rekord på harr på hela 61cm och dryga 2 kilo stor välväxt hanfisk.
Att det skall hända igen är knappast tänkbart. Känns mer som en "once in a lifetime fish",
men det skall bli riktigt kul att få se strömmen i höstskrud.
Jag hoppas verkligen på vädret dom dagarna, sol höstklar himmel och färger som får en färghandlare grön av avund.

Sen måste jag nog ta mig i kragen och hinna upp till vår regnbågssjö också nu under hösten.
Kan vara riktigt kul att köra fjädermygg nära land eller imitationer av döende landinsekter en höstdag.
Annars kommer det förhoppningsvis att dyka upp rapporter om gäddfiske nu närmaste veckorna fram emot november och naturligtvis årets första jakt på silver vid kusten.
Så än finns det många och fina dagar att se fram emot.

Dom här borta för året, och sista resan är det bara smått riktigt smått som gäller.

.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>



1 kommentar:

Stig Torniainen sa...

En vinter går så fort, eller inte..