Translate

tisdag 6 november 2012

Julafton året om

Det här med bloggande är inte dumt, tänk bara på alla nya vänner jag fått sen jag drog igång, en skara som fortsätter att växa och det runt om i hela landet.
Och det är ju naturligtvis ännu roligare då man får chansen att ses vid något vatten, en mässa eller andra ställen som man kan springa på varandra.
I dag landade det en litet paket i min postlåda från en av alla dessa vänner.
Ut på borden for nio stycken små fina hemgjorda beten, i varierande färger, från Håkan i Järpen.
Även han driver en blogg där han och hans vänner bland annat trollar kanadicker på de stora sjöarna runt om i Jämtland. Dessa små godingar har visat sig funka bra på dessa firrar, nu återstår att se om dom kan locka något här nere i söder.
Tanken har ju varit att jag skall köra fluga på de silvriga ute vid kusten i vinter, men jag bara måste pröva att lägga ut någon av Håkans wobblergodis vid något av dessa fisken.
Kolla in Håkans blogg här, I Jämtlands mörka vatten.
 
Wobbler godis från Järpen
 
Tidigare i år så hade jag och Jeanette alias fiskemorsan lite prat igång om läsvärda böcker, hon tipsade om Fishing in Utopia, skriven av Andrew Brown.
Efter att hon själv blädrat igenom den så lånade hon ut den till mig, och nu blev det min tur att öva upp min engelska. Boken var kanonbra, en bild av Sverige sett ur andras ögon, en klart läsvärd bok.
Tack gode gud dock, för Google translate, då engelskan har legat vilande ett bra tag.
Ytterligare något bra som bloggandet och nya vänner kan ge.
Boken under, Levande älv, är också den klart läsvärd, fylld med vackra bilder. Men den kom sig inte ur något bloggande, utan från min kära Älvräddare till mor som inhandlat den till mig.

 
Två läsvärda böcker

Och ska man nu nämna någon i sammanhanget så är det min flugfiskebroder Stig, alias flugbindar´n också han från Järpen, som lite då och då har stått som avsändare på kuverten som landat i min brevlåda. Mestadels har dom innehållit flugor, och då hans S.T Epoxy som jag fångat både abborre och gädda på nu under sommaren, men som också lockat ett antal havsöringar till hugg, tyvärr ingen landad än, men det kommer nog nu i vinter, då dom istället för flugspö suttit på katsdobb, något som jag inte känt varit något som jag trivts med. Kanske blir det en tur igen i helgen, och då åker dom på igen, speciellt som kusten var full av små spigg och tobis.

S.T Epoxy
 
 
Sagt det förr men säger det igen, stort tack mina vänner för glada överraskningar bland all annan tråkpost som normalt kommer.
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>




Inga kommentarer: