Translate

tisdag 20 november 2012

Vinstkåsa, och 2*klantarsel

Efter vår tur till Idsjöströmmen nu i september fick jag syn på att Fiskemagasinet har en tävling på sin sida, där man kan skicka in fiskeberättelser och sedan delta i utlottningen av en träkåsa.
Äh va 17 tänkte jag, och skickade in min story om fisket dessa härliga höstdagar.
I veckan fick jag ett brev som sa att jag vunnit novemberkåsan, och detta utan att skita ner mig på en motorcykel.
Kanon kul och stort tack till Fiskemagasinet för detta.
Länken här till mitt bidrag

Vinsten kommer att bli använd så fort den landar i brevlådan



Under rubriken klantarslen så kommer här bidrag nummer ett, Vattenfall. 
Älvräddarnas samorganisation har anmält Vattenfalls senaste reklamkampanj för vilseledande marknadsföring hos Konsumentverket. Både i reklamfilmen och i webbannonserna syns vattenfallet Tännforsen som är skyddad mot vattenkraftsutbyggnad under miljöbalken.
Länk här

Ända sedan jag för första gången såg denna reklamfilm på TV4 och direkt spred detta i olika sociala medier så har jag hoppats att en anmälan skulle gå in, och idag så spreds äntligen texten här ovan.
Det som förvånar mig är att Vattenfall och för den delen många andra kraftbolag har så otroligt dåliga marknadsavdelningar som låter en sådan här "miss" passera granskningen och komma ut i media.
Förstår dom inte att detta kommer att reta gallfebern på oss som känner våra vatten och värnar om dessa, förstår dom inte att det kommer att leda till anmälningar.
När en Älvräddarbroder sedan ringde mig en kväll för att verifiera lite olika saker kring detta så kunde jag lugnt luta mig bakåt och invänta dagen.

Gjorde en egen liten illustration i ämnet tidigare


Under rubriken klantarslen så kommer här bidrag nummer två, Våra styrande och vattenkraften. 

Sen som sista men absolut inte minsta så vill jag pusha för Uppdrag Granskning imorgon onsdag den 21 November klockan 20:00
Den havererande Laxpolitiken, missa absolut inte detta.



Inga kommentarer: