Translate

torsdag 8 januari 2009

Nytt år och nya planer.

8;e Januari, och jag har inte tagit i fiskegrejorna sen vi klev in på det nya året.
Har nog helt enkelt behövt rast vila på stället, i hemmet.
Hösten har varit "tuff" och det visar sig om inte annat nu, när jag också till slut hamnade i sjuksängen, och rast vila övergick i karantän i hemmet.

Nu börjar ändå små små embryon till planer inför året ta form. Men fortfarande i väldigt stora yviga penseldrag.

Våren, tänkt att fiska den tidigare delen av den efter Havsöringen, innan vi på riktigt allvar väcker Team Rospiggen och ställer in siktet på Gäddan.
I år får väl även jag skaffa mig ett Jerkspö, om inte annat för att fiska dom fina jerks jag fått av Daniel på RospiggenJerk.

Sommaren är som vanligt Jämtland mitt mål, en, två kanske flera gånger. Beror nog delvis mycket på en och annan oljeshejk och priset på deras råvara.
Men de är ju klart, ju fler vi blir i bilen, ju enklare och billigare.
Hoppas få till något fiske också med mina nyvunna vänner i Jämtland.

Men först på listan står Spotfiskarnas "On Tour" som landar i Norrtälje den 20;e Januari.


Sen såg jag också att Flugfiskemässan går av stapeln den 13-15 Mars och att Sportfiskemässan är den 27-29 Mars.
Blir jag frisk, så slutar det nog med att jag far en sväng ut till havet i helgen för lite kastande efter Öring.
Så ja, nu var bloggandet igång igen, och 2008 var ju Grodans år, så jag hoppas få utnämna 2009 till att bli Öringens år.

Inga kommentarer: