Translate

fredag 24 september 2010

Överraskning + Rapport från Idsjöströmmen

Då det inte blev någon jämtlandstur så kan ju inte dagens överraskning kommit mer lämpligt.
När jag kom hem idag så låg det ett paket i postlådan innehållande två stycken Dvd filmer.
River Fishing Under the Midnight Sun + Glacial Lake Fishing in Swedish Lapland
Avsändare var Flugfiske-Feber.
Efter lite funderande så gick jag på deras hemsida och fick svaret på varför dom hamnat i min låda.
Hade helt glömt bort att jag deltagit i deras utlottning av priser till dem som svarade på deras läsarundersökning.
Inte ofta som jag vinner något så där, så detta var väldigt kul.


Kort rapport från Idsjöströmmen.
Flugaberg ringde nu ikväll och lämnade en kortare rapport om fisket i strömmen.
Fisket har varit bra under dagen med mycket fisk som tagit både torrt och på nymf. Största fisken han själv tagit låg på 48 cm.
Vattennivån ligger nu på normal försommarnivå vilket är fortsatt högt enligt Fluganberg, som varit i strömmarna under många år.
Mängder av fisk på 30-35cm har tagit vilket bådar gott för framtiden.
Det som varit lite jobbigt dock är regnet dom haft hela dagen, så nu efter avklarad välbehövlig bastu så skulle kläderna hängas in för torkning till morgondagen.


¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: