Translate

söndag 5 september 2010

Lite småfunderingar och tips

Sitter på kammaren funderar, skall jag plocka ihop alla flugfiskegrejerna jag har och släppa ut dom på Tradera?
Och sen tillbringa vintern med att jaga efter nytt, men vad väljer jag då?
Två spön vill jag ha, men skall det bli klass 4# och klass 6# eller 5# och en 7#????
Mmm, vi får väl se vad framtiden har att utvisa, först och främst skall jag nog se till att överleva ytterligare en omgång på jobbet, förra gången var det 300 tjänster och nu, denna gång 150 som skall bort.
Så vem vet, personalplanerarna kanske gör valet av flugspö enkelt för mig, utan jobb så blir nuvarande materiella tillgångar stående in i nästa säsong.

Allt är nu rengjort och genomgånget efter senaste turen till Jämtland, nu väntar de sista dagarna som återstår av årets flugfiskesäsong bara någon vecka bort.
Torsdag den 23;e bär det av för en helg i Idsjöströmmen och höstfiske på de leende harrarna.

Myoutdoortv.com, lite amerikansk fiske-tv.
Finns flera halvtimmeslånga program att kolla på.

Alla har väl sett Lars & Bård?
Lars Lenth har hittat sin namne, Lars Nilssen och bloggar på Lars og Lars.

Lite mer rörliga bilder finns på Fisketv.

Bara 5;e september och jag har redan börjat nät-sajt-fisket, hur sjutton skall denna vinter bli.



¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

1 kommentar:

Lunkan sa...

Lång Patrik, vinter blir lååång :-)