Translate

söndag 19 september 2010

Vardagsrapport

Tyst ett tag, men det kanske hör hösten till.
Övergångsperioden är svår, det gäller att ställa om siktet, från att ha varit någon eller några veckor bort, så är säsongen nu någon eller några veckor bakom istället när det gäller flugfisket i alla fall.
Själv har jag inte varit på något fiske, men lite rapporter har det kommit in ändå.
Fluganberg och Granaten var ute i gäddvatten här om dagen och prövade lite nya platser, fisk landades visserligen men nog var dom lite försiktigare än för någon vecka sedan.
Mycket smånaffs och tappade fiskar.
Uffe stannade också till utanför huset och lämnade en kort rapport, han hade bjudit med sig bland andra Mårtensson ut för lite gäddfiske igår. Nu var gäddorna om än ännu försiktigare och Mårtensson var tillslut den som krokade av fisk.

Själv så gjorde jag, tillsammans med Anneli en tur i svamp skogen idag, inte heller det något att skryta med.
Mycket svamp i skogen, men vad är ätligt och inte.
Vi fick med oss lite gula kantareller och trattkantareller hem, men inte är det som det var förra året.
Mer sol åt svampen tack!

Nu återstår att se om jag verkligen kommer iväg till Idsjöströmmen till nästa helg. Länge har jag längtat, men var sak har sin tid brukar det ju heta, och ibland händer saker som gör att valet att eventuellt stanna hemma är ganska enkelt. Jag packar och gör allting färdigt, så får vi ta en dag i taget och se mot slutet av veckan om jag kommer iväg.
Min kraft, min ork och min närvaro kommer kanske att behövas på annat håll.


¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: