Translate

torsdag 9 september 2010

Med brand i båten

Igår var vi åter i båten igen, brandmännen och jag.
Vi gjorde en resa förra året också då Per drog pers på gädda och Classe gjorde den snyggaste Catch and Releasen jag någonsin sett.
Men nu var det nytt år och ny resa.
Vi andra hade knappt fått grejerna i sjön innan Classe löft en fin abborre över relingen, matchen var igång.


Lite längre bort på en riktig kanonudde kunde så Perra lyfta sin första gädda in i båten, dryga två kilo, ingen förbätttring av sitt personliga rekord dock men en fin gädda.


Classe kunde inte vara sämre han, och på ny plats så landade han denna lilla gädda och blev därmed den ende av oss som drog två arter.


Jag stod för båten och guidningen medans grabbarna brand och säkerhet stod för förtäringen.
Gott som bara den att plocka ihop sin egna macka med flera sorters pålägg och kaffe därtill.
I väster låg en ordentlig molnfront och över oss resterna av dimm molnen från förmiddagen, men lagom till när vi körde in i en liten vass och skulle inta det goda så tittade solen fram.



Gäddorna var riktigt på gång, och vid flera tillfällen så kom de till ytan i ordentliga slag mot wobblern.
När kvällen sen gick mot sitt slut kunde jag räkna in 10 fångade gäddor, dock ingen större, utan toppen skulle jag gissa låg på strax under 3 kg. En riktigt fin gäddmadam på gissningsvis 5 kilosstrecket gjorde flera fina påslag både på mina grejer och Pers men klarade sig från båtlyft. 
Vilken wobbler jag hade?
The one and onley, Zalt Zam med en färg som de nu slutat tillverka har jag fått höra.
Perra fick en gädda, men den var också en av de större för kvällen, Classe drog ytterligare en fin abborre och tappade av en på en gammal röd/vit lite wobbler gjorde i trä.
Väder och förtäring inräknat så blev det en riktigt fin kväll och när klockan precis gick över 20:00 strecket så landade vi åter i hamnen igen, en halvtimme senare var det mörkt.



¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: