Translate

lördag 6 september 2008

Flugor från Flugor

Dags för den utlovade rapporten om flugorna som köptes på nätet från Flugor.se
Bilden nedan visar dom flugor som jag köpte, och på det stora hela så är jag nöjd med resultatet.
Alla flugorna på bilden är det fiskat med och som ni ser så är det endast den mindre myran, längst ner i högra hörnet som fått tydliga slitage.
Dom andra har klarat sig väldigt bra.
Något som jag ändå måste klaga lite på är att alla dom zonker jag köpte "vred" sig i vattnet, eftersom ryggdelen satt rak, vilket i sin tur gjorde att flugan fick en ganska lustig gång.
Nu skall sägas att jag ändå fick fisk på dom, och bland annat så gillades den av nattjagande Harr som ivrigt högg.
En sak till som är värd att nämnas är kanske flytförmågan hos dom klinkhammer som jag köpte. Jag har bundit många sådana själv och inte behövt fetta in dom så mycket som dessa.
Dock skall sägas att dom höll ihop väldigt fint, och när dom flöt, så låg dom fint på ytan.
Ska jag nu sammanfatta detta på något sätt så får det bli att klassen på flugorna, leveranser och pris gör att det totala intrycket blir bra.
Och skulle jag dela ut något, så får det väl bli......hmmmmm.....
Fyra Harrvak av Fem Möjliga!!!

Inga kommentarer: