Translate

torsdag 18 september 2008

Flug(or)svamp

Efter maten idag så tog vi på oss stövlar och bar iväg ut i skogen för att titta efter svamp.
Hade tänkt mig att leta av mina "gamla" svampställen, men ack vad jag bedrog mig. Där hade för några år sen en maskin typ större varit framme och lagt omkull den mesta av skogen, och det som metalljätten hade missat tog kung bore med sig i någon av alla höststormar som dragit förbi den Uppländska kusten.


Nu hitta vi ganska snart svamp ändå, efter att vi letade upp lite nya marker.
Men skogen är väldigt blöt, och i dom flesta håligheter eller försänkningar står det vatten.

Det vart så att vi kan förvälla en laddning och frysa in.
Men svamp kan man inte riktigt få nog av, så det blir nog flera turer.
Fast då får det bli att hitta nya ställen.

Fisket då?
Jo då, till helgen blir det en skärgårdsresa under Lördagen, och kanske hinner jag ta mig iväg också till Regnbågssjöarna under helgen.
Skärgårdsresan blir starkt inriktad på Gäddan och Abborren.
Har idag beställt lite flugor igen för att testa på Havsöringen nu under dom resorna som komma skall.
Flugorna har jag beställt från en nyvunnen sportfiskevän från Jämtland, Stig Torniainen
Om ni har missat hans sida, så ta er verkligen en titt under Flugfiske i Årefjällen
Flugbindning varvas med fina reportage och story´s från fjäll och dalgångar kring Åre.

En skitfiskehälsning skickar jag också till Fluganberg och Granaten, som just i skrivande stund säkert har parkerat sin bil uppe hos Lars-Åke och Jennifer i Idsjöströmmen.
Hade min chans att slå följe, men tid och pengar måste räcka till så mycket att man ibland måste låta bli att välja med hjärtat och istället välja med insiktsfullheten.
Hur som helst så väntar jag mig rapporter från herrarna, vilka jag säkert kommer att förmedla här.

Dags för en kopp te.

-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: