Translate

lördag 11 oktober 2008

Alien gör entré i min draglåda

Lördag och jag har lovat killarna att vi skall leta efter CounterStrike till datorerna.
Och varför inte, för då kan ju pappa få glida in hos Dogger i Norrtälje och tömma sedelfacket i plånboken. Sagt och gjort, frukost och sen iväg.

Dogger vart vårat första stopp, och jag fyllde på lite i wobblerlådan inför fiskedagarna som jag skall unna mig nu i kommande vecka. Två dagar av fiskande i dels mina egna hemmavatten men också ett besök hos Matte och Daniel ute på Rådmansön.
Ny lina spolades på rullarna, dels för att säkra upp gäddhuggen men också inför den stundande Havsöringssäsongen.
Vi gjorde en vandring utmed Norrtälje ån för att spana lite efter öring, men vädret gjorde det svårt att se om det fanns någon där. Så det enda vi fick se var lite av en stjärtspole på sträckan ovan Biografen.
Överst i bilden min nya favorit bland wobblers, en lätt sjunkande Zalt Zam.
Denna färg har jag kört hårt och fått en hel del Gädda på i sommar. Den sista Gäddan punkterade tyvärr wobblern, därför fick det bli en ny.
Nästa är en Tormentor, också den sjunkande.
Nästa ytterligare en Zalt Zam.
Sista är en gummiotäcking med elaka ögon, namnet på den är SG Alien, bara namnet var värt köpet.
Skall bli första gången för mig att testa något liknande.
Som vanligt kommer en rapport så fort Alien landat i saltvattnet.

Ytterligare ett tips för oss alla som fiskar i Stockholms Län är den ovan visade Fiske Guiden.
Finns att få beställa hos Sportfiskarnas Stockholmsdistrikt eller hämta hos Dogger i Norrtälje.

Hur gick det med Counterstrike då??
Jo då, efter att ha kollat ALLA butiker i Norrtälje utan att hitta ett enda spel, for vi hem med bara lite fiskegrejer i påsen.
Väl hemma ringde Anneli och talade om att hon minsann hade hittat liret i en av oss genomsökt butik. Okej, bara att ge sig, tre grabbar kommer ALDRIG att slå en tjej i en butik.

Ha det gott vänner och skitfiske

Inga kommentarer: