Translate

fredag 14 augusti 2009

Kantareller i massor.

Fredag, och en ledig dag. Vädret växlar hela tiden utan att för den skull bli till regn. Sugen att röra på mig, och för att börja skaffa mig ingredienser till höstens matlagning så stod valet idag på svampplockning. Fluganberg fick ett sms, och svarade glatt ja på frågan om han ville slå mig följe. Efter cirka 10 minuters vandrande utmed en skogsväg, så böt vi riktining och klev av vägen och in i skogen. Jag hann inte mer än ett 50-tal meter in i skogen så lyste marken gul emot mig.

Jag tror mig aldrig sett så många kantareller på en och samma plats tidigare. Nästan så dom bildade den klassiska svampringen.


Efter tre timmars vandrande och mängder med svamp senare, så klev vi åter ut på den lilla skogsvägen igen. Nu återstår en fredags kväll tillsammans med borste och en hög med svamp att rengöra, förvälla och frysa.
Väl hemma igen så vart det räddningsinsats i poolen. En slända kämpande mot det blöta.

Visst ser han glad ut, efter räddningen.

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

4 kommentarer:

Maria sa...

Ja, han ser riktigt gla ut...han, sländan! :-) Hoppas du gör dig god svampmacka också, när du rensat allt! Ha de fint, bror! Kram.

Marie Christine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie Christine sa...

Häftigt! Är det här i Hallsta som så mycket kantisar växer?

Patrik sa...

Absolut!!
Bara att knalla ut utanför knuten, så lyser skogen gul just nu.
//Patrik