Translate

måndag 17 augusti 2009

Min nya vadarjacka faller isär och doftar illa.

Ni minns säkert, när jag berättade om vadarjackan jag köpte till sommarens och höstens fisken.
En Guideline Microstretch. En kampanj hos Fishline gjorde att jag slog till.
Hade kollat runt lite på olika forum, och många hade bara bra att säga om den.
Jag slog till.
Jag använde jackan under sommarens resa till Jämtland och den stod väl upp till mina förväntningar.
Så när som på en unken, instängd doft som fanns. Men jag tänkte att den går säkert bort vid användning och lite vädring.
Nu gjorde den inte det, utan blev bara värre. Jackan har hängt ute 14 dagar sen jag kom hem, men doften fanns kvar. Sagt och gjort, tog kontakt med återförsäljaren som rekomenderade tvätt i 30 grader, skonsammaste programmet. Döm om min förvåning när jag hängde upp jackan för att få dropptorka. Nästan varje limmad tätfog mot sömmarna hade släppt, och nu stod jag med en jacka som var helt slut.
Doften den fanns också kvar.


Jag tog åter kontakt med leverantören, i det här fallet Fishline.
Fick kontakt med en bra kille där som nu gjort en reklamation av jackan, och jag får en ny, dock inte samma modell, utan en Guideline Airlight.
Nu sitter jag här och hoppas att jackan kommer att hinna fram innan jag åter far till jämtland för lite fiske på onsdag.
Att saker och ting vi köper inte alltid uppfyller dom önskemål eller förväntningar som vi ställer på dom, sånt händer och är naturligtvis tråkigt.
Och i detta fallet är det en sak som man äntligen kostat på sig och som man kommer att vårda för att ha glädje av många fisketurer.
Om det händer, så är det en väldig tur att det finns återförsäljare som tar detta på stort allvar och gör allt dom kan för att hjälpa till att lösa problemet.
Guideline Microstretch tror jag fortsatt att det är en bra jacka, men att detta var ett "måndags" exemplar. Och att Fishline motsvarade mina förväntningar råder ingen som helst tvekan om. Jag kommer att fortsätta rekomendera Fishline som leverantör, både till mig själv och mina fiskande vänner.

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det funkar när man behöver byta grejjer! Ett tips.... vit text på mörk bakgrund är jobbig att läsa pga kontrasterna. Kör hellre tvärtom. Mörk text på ljus bakgrund.

Tack för bra läsning!
Putte S. direkt från båten

Patrik sa...

Tack Putte för ditt inlägg.
Jo, jag har haft samma funderingar som du. Så vi får se framöver om det inte blir en ny layout.
Man tänker på det när man ser andra sidor på nätet.

Du, där med båten lät skönt.
Ha det gott - Patrik