Translate

söndag 30 oktober 2011

Bonus lyx för en båtåkar själ

Att skriva på önskelistan till tomtefar, matrial till ett garage för båten på gården och en trailer.
Det är vad jag skulle behöva för att förlänga säsongen ända fram tills isen lägger sig.
Jag trodde att det var slut redan förra helgen, så dagens resa bland kobbar och skär såg jag som ren lyx och en jätte bonus. Blåsten och det gåra vädret till trots så for vi ut imorse Fluganberg och jag. Tanken var först ett svep i bland ytterskären på silverjakt, men jobbet kallade för Fluganberg så det skulle inte hinnas med. Som tur var så var inte gäddprylarna undanplockade än, så det var mot sådana platser vi for.
Mer fart på di gröna idag och dagen slutade med mängder av tappad fisk och hugg, tillslut 14 stycken som fått syna insidan på Grisslan.

Dagens första gör entré

Lite motstånd i alla fall

Fluganberg var den som lyckades bäst med krokningen med sina 9 för dagen. Jag kämpade på i aktern med att styra och hålla båten från land, för bäst fiske hade vi där vinden och vågorna slog mot stränderna. Kring 3 meterskurvan och upp mot grunt vatten, plus mycket sten var melodin.
En del riktigt spektakulära hugg hade vi och några av gäddorna gjorde härliga hopp när dom försökte ta våra wobbler.

Ur vår serie, passager av trånga sund.
Varför? -För att vi kan.

Nu återstår bara sista färden hem för i år och sen hoppas ja att tomten ser min önskan om julklappar till båten. Imorgon går jag åter på en jourvecka och sen är vi en bra bit inne i november så det är väl bara att ta tjuren vid hornen och bädda in henne för vintern, lika tråkigt som alla andra år.
Nu skall det spolas på lite ny lina på rullarna, köpas ett nytt spinnspö för öringfisket, vilket vet jag inte än, och sen bär det av ut till kusten så snart möjlighet ges för havsöringsfiske.
Får lite rapporter redan nu om bra fångst på lite djupare vatten, strax utanför 3 meterskruvan.


.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>


Inga kommentarer: