Translate

måndag 13 april 2009

Rospiggen Jerk drog Premiär Gäddan

Jag själv satt mig på åskådarplats intill en fotbollsplan, för att se Tobias spela fotboll idag.
Men delar av Team Rospiggen for ut på sjön för ett första fiske efter gädda.
Och under förmiddagen så kom en rapport från Matte och Jerk-Daniel, som kort sa att den första var landad. Och nog ser han ganska nöjd ut Daniel med sin 3 kilos i famnen.
Och i gäddans mungipa satt naturligtvis en Rospiggen Jerk.
I övrigt trögt tydligen.

Hemma igen efter fotbollen, så drogs min båt upp på trailer, och nu är det bara motorservicen kvar, plus ett besök från Grisslan och Kjell, som skall laga skadorna i relingen som jag skrev om tidigare i min sammanfattning om båten.

Senare på kvällen så var det Anneli som blev akut fiskenödig. Så hennes Rosa haspel och draglåda slängdes in i bilen för en kort resa ner till viken här i Hallstavik.
Så här års går gärna Gösen in mot mynningen av ån för att jaga småfisk, det var också dom som var hennes mål.
På plats så tog det inte många kast innan vi hade vår första kontakt men det blev också våran enda kontakt.



En skön påskhelg går mot sitt slut, och nu väntar jobb och en jourvecka.

-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: