Translate

söndag 10 maj 2009

MMS rapporter.

Inget fiske för mig. Barnens aktiviteter och en välbehövlig vila stod istället på programmet, men rapporter om olika framgångar i kustvattnen har inkommit in från fiskevänner.

Först med mms var Fluganberg, som åter var i regnbågssjöarna vid Fyrväpplingen för fiske. Trögt var det, men till slut hade tre fiskar landats. Kan ha varit omslaget i vädret från sommarvärme till lite mer kyligare dagar som gjorde fisket trögt.



Andra mms;et kom från Mårtensson, som var i full färd med att röka böckling hemma på gården. Hans far hade varit ut på lite strömmingsfiske.
Nu är dom här. Och ryktet säger att i år får strömmingen sällskap av Torsken upp i våra vatten.
Äntligen säger säkert många.
Jag och Mårtensson planerar att göra ett försök på fiske efter torsk lite längre fram. Rapport kommer naturligtvis om så blir.



Delar av Team Rospiggen var åter ut på ett försök med flötestrolling efter Gädda.
Läs deras rapporter på Team Rospiggen och Rospiggen Jerk. Jag hoppas verkligen att jag kan få till lite fiske med mina kamrater i Teamet snart.


Sist in med mms var Matte som idag var ut och varvade ur sin motor efter att han haft lite problem. Nu spann den som katt igen och som tur var inget dyrt problem. Skönt att höra. Då är alla tre båtarna "fit for fight" igen.



Talade på telefon med vänner i Ottsjö också i helgen. Bokningen klar för höstresan vecka 34.
Värre då med sommarresan för mig och killarna, då det blivit dubbelbokat. Så det blir till att leta nytt boende för vecka 28. Men det borde inte bli några problem. Jag har många kontakter i byn, så något skall vi nog få till.
-=Skitfiske=-


Inga kommentarer: