Translate

lördag 24 oktober 2009

Nya grejer till hobbyn.

Återigen så har jag investerat lite i min hobby. Denna gång blev det ett flugspö, Vision 3Zone 10# klass 8 och till det en Bullet Nymph Lina WF8. Det var Granaten som skulle sälja då han inte trivdes med spöt riktigt, så då slog jag till. Hade tänkt använda spöt till lite havsöringsfiske, men också kanske försöka mig på gäddfiske med fluga till våren.
Var sen till Norrtälje och gjorde ett besök i Dogger butiken och skaffa på mig lite tafsar till ovanstående och sen ytterligare några JK-Drag i färgerna Blå, Gul och Silver. Jag gillar dragen då dom fiskar bra och har en fin gång i vattnet.
Till min förvåning så var det i rea korgen som jag hittade dom båda Zalt Zam wobblerna. 69:-/st så det var bara att slå till.



Till sist så måste jag dra ut lite på resan med Chrillan i veckan, som jag skrev om i föregående inlägg, och lägger ut två små filmer från den dagen.
Chrillans Gädda.
Detta är skärgård!
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: