Translate

söndag 10 april 2011

Ejdersången gjorde resan värd

Den första tussilagon, ejdersång, doften från tången och ett blått hav.
Allt jag saknat de senaste månaderna fanns på plats när jag åter strosade ensam med spö i handen längs kända havsöringsstråk.
Vid tre tillfällen visade sig fisk i ytan även om den för dagen ratade mina ST Epoxy Streamers.



Årets första

Ejderflocken jag satt och lyssnade på en stund

Strandglöggsviken badar i vårsolen

Fluganberg hade arbetsdag och Granaten satt på cykeln under morgontimmarna, men båda har tänkt sig en eftermiddag vid havet, så nu hoppas jag att dom kan få känna lite silver på sin tur.
Själv skall jag ge mig ut i trädgården med kratta och spade.
Senare blir det åter till bindstädet.

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

2 kommentarer:

Lunkan sa...

Vår här och vår där, det är vår everywhere :-)

Patrik sa...

Absolut!! :-)
Fast den satt hårt inne detta året också.