Translate

fredag 8 april 2011

Årets goaste telefonsamtal gjort!!

Haldo i Ottsjö var den som svarade i andra änden, vi hörs visserligen några gånger under vintern också men det här samtalet förkunnar uppstarten för denna säsong.
Bokningen är alltså gjord, och det är början av Juli som vi landar första gången hos Haldo för att sedan komma åter för augstifiske vecka 34.
Juli resan delas mellan Idsjöströmmen och Ottsjö.
Fick mig lite uppdaterad fiskestory till livs också, då hans granne hade tagit barnen med ut på Ottsjöns is i solskenet och borrat några hål för att avnjuta lite ledigtid och medhavd fika.
Ett av barnen var den som ropade fisk, och ganska snart fick dock pappa ta över spöt.
En bra stund senare och efter många rusningar landades en vacker Ottsjööring på dryga 4 kg på isen.
Som sedan stolt visades upp, ja, fattas bara annat!
Från Roslagen skickas stort grattis!
Haldo själv hade fått fin matfisk på Aumen som senare avnjutits till middag.
F*n jag vill också kunna, när jag passerat 80 med några plustecken, fara ut med skotern och ta mig en röding eller två till middag.
Då får bli min dröm i en framtid tror jag.

Här hemma har den sista lilla snödrivan gått och blivit en refrängsångare av rang, och som han sjunger.
Imorgon kan jag nog kratta bort det sista av honom för denna säsong, vilket skall bli mig ett sant nöje.
Tänkte också göra ett besök vid kusten i helgen, med spö och kamera.
Har jag tur, så är det första dagen då havet åter blir blått igen.
Jag längtar efter vågorna, doften och ejdersång.
Om ni minns, så var jag ju där i höstas då den sista blåa vågen rullade in mot stranden.


¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: