Translate

söndag 17 april 2011

Gäddfiske, gång två

Hela dagen igår och idag har jag ålat, krupit, tvättat städat och målat på båten.
När färgen torkade så passade jag på att fortsätta det aldrig sinande vårbruket i trädgården.
Så när jag sen ringde Fluganberg och han började prata om gäddvikar och annat så var det inget annat att göra än att packa spö och möta upp honom på eftermiddagen för lite gäddfiske igen.

Grisslan på lut

Vi började fisket i en av alla dessa fina vårvikar vi har här. Isen låg fortfarande kvar på skuggsidan så vi fick ta vind och solsidan som vår för dagen.

Årets sista is

Överallt lyser dom i sin blåa skrud

För dagen självutnämnda Snygg-Uffe

Sugen så in i vassen

Vi fiskade en liten stund med våra wobblers, och kände båda någon liten stöt. Men gäddorna var fullt upptagna med annat skoj i vassen.
Så det blev att smyga på lekfisk istället med kameran.
Fluganberg, som för dagen självutnämnt sig till snygg-uffe, hade något med hans nya solglasögon att göra tror jag, kom ikapp mig där jag stod förklädd till enbuske med kameran i högsta hugg.
Runt om i vassen var det rörelser och ordentliga plask, så vi lämnade dessa kärlekskranka gäddor och vände åter hemmåt. Gjorde ett kort stopp vid viken vi var vid här om dagen där också Granaten anslöt.
Inget där heller så vi bröt fisket och jag och sonen hade grillpremiär istället och dukade ute på uteplatsen.
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: